събота, 2 май 2009 г.

Лъжите, които не ти трябва да чуваш...



Имаше една песен на Руши и Карла Рахал- "Лъжи ме", която аз всеки път довършвах със друга негова песен "Всичко се връща..." В описания по-долу случай нищо не се връща - само хората си прибират паричките, а ти си в повечето случаи (ако нямаш акъл в главата си да зацепиш, че те поднасят) прецакан. Сега ще се наложи и да цитирам тая абсолютна шматка Аштън Къчър като кажа: "You've been Punk'd"


Идеята за този пост ми дойде, след като днес си купих едни обувки, които супер много ме радват, но и супер много оказват насилственото влияние върху върховете на пръстите ми, та както казват болката е вдъхновяща и ето как се роди този пост. Сега да обясня. Първо мерих си 38 номер от този модел обувки, които изглежда ми бяха големи и още докато се опитвах да ги разтъпча те ми се изваждаха от петите. След това ми дадоха 37 номер, които пък супер много стискат (да, да...тея същите с насилственото влияние върху върховете на пръстите ми), но ме увериха че на ширина ще се отпуснат. Естествено отдавна предстанах да се връзвам на тия лелки по магазините дето само искат да си продадат стоката и биха казали и че аз съм възкръсналата Диана само и само да си купя нещото, което ми предлагат. Вероятно ако бях сама нямаше да си взема тези обувки, но пък и майка ми разбира от тези работи и вика - ще направим така и така и ще видиш как ще се оправят. И аз склоних. Обувките просто са страшни, пък и тя не съм съвсем убедена какво направи, но сега не ми убиват толкова - на ръба съм да кажа въобще. Или майка ми е изгубената фея на стягащите обувки или просто много добре знае какви ги върши. Както и да е.
Та както казах болката от недействително свитете ми пръсти на върха на обувката се оказа така вдъхновяваща, че реших да си направя едно списъче с лъжите, които ще чуете в някой магазин и на които е повече от желателно да не се връзвате (сега съм убедена, че ще пропусна някоя, ама какво да се прави, някой друг път ще допълвам):
1. Тази рокля/пола/блуза/рокля Ви стои като излята/много ви отива...(тук включете и реплики от рода на "тези обувки ви стоят страхотно";"тези очила много ти отиват" и други подобни глупости)
Последния път чух една лелка да убежда момиче, чийто паласки бяха отвън, че роклята и седи върховно. Идилия!
2. Тези обувки ще се отпуснат след време.
...каза тя преди 3 години и ти все още чакаш те да се отпуснат.
3. Това ни е последният модел.
Естествено, че им е последният модел, нали трябва да те убедят да го купиш...Именно! За теб действително ще бъде последният модел от този...примерно телефон, който ще си купиш от тях. Ъм, да...повече няма и да повториш.
4. Скоро затваряме...
Ами да - когато ти стоиш от два часа и нищо не си избираш много ясно, че скоро ще затворят, за да те изритат от магазина си...Ти, нямаш вина (знам го от личен опит), те просто не знаят какво е търпение. При мен минаха с номера - "Ол, то стана време за обяд..."
5. Тази чанта е от естествена кожа...
Аха и защо струва толкова малко пари тогава?
6. Тази дреха Ви прави по-слаба...
Да и като го кажеш на пълничко момиче съвсем ще ни убедиш. Не смятам, че това е честно спрямо самото момиче. Тя вероятно е наясно как изглежда и иска да чуе точно тези думи, че е по-слаба, докато в огледалото прозира бруталната истина - колко лицемерна е продавачката и как тези дрехи не правят по никакъв начин помичето по-слабо. Не дрехите са тези, които ще я направят по-слаба и тя самата дълбоко в себе си го знае.
Не просто като видя такава сцена и ми иде да цапардосам продавачката в лицето. Момичето е пълно - да, очевидно е...Ами не го лъжи, поне това заслужава!
Засега толкова. Но, сериозно всеки път ми е особено забавно като чуя как ми се мазнят като вляза в някой магазин, обаче се утешавам с мисълта, че когато ме попитат "Какво си търсите?" и аз отвърна "Само гледаме" на тях им иде да ме пречукат на място и въобще не им е забавно. Много жалко...на мен ми е! Окей де...в началото ми става гадно за тия хора, но после като ги чуя как лъжат и мажат и се побърквам от яд и смятам, че напълно си го заслужават. Да - има такива, които не мислят само как да продадат изложеното на витрината. Те са откровено готини - евала им правя, но останалите, които са масово явление, те направо ме отвращават. Дефектите на някой човек да са пред очите на всички и ти да му казваш, че е страхотен и как тази дреха го прави по-слаб. Вярно, че яко ни бие кризата, ама когато нея я нямаше тия хора продължаваха да плещят същите глупости...
Не казвам, че само в България е така. Би било абсурдно. Всеки се бори за своя хонорар със зъби и нокти, та дори на гърба на нечий друг. Кой каза, че световните войни са само две? Това че не виждаме на яве разчленени трупове и тонове кръв, не значи че под повърхността на привидното не се крие именно нещо подобно. Истикт за оцеляване ще кажете вие? И какво оцеляване ще е това, когато един ден ще се огледаш на около и единственият оцелял от всичко това ще бъде не кой да е друг ...а ти...Само ти. Честито, сам сте в целия свят! Кеф ли вие? Сам си го постигнахте!
Тук вече се отнесох и лъжата излезе от грубото естествено на употреба при продавачките и консултантките по магазините и навлезе в реалиите на всекидневната лъжа, но всеки знае, че да лъжеш е кофти...Не за друго, ами накрая те хващат. Винаги е така. А, ако си като мен...нещото наречено съвест, те разкъсва отвътре. Кофти история, но продължаваме да я изживяваме и пренаписисваме отново и отново - нов почерг, същите думи.
Неологизмът на мислъта ми стигна дотук - колкото толкова. Не че променя нещо - продавачките ще подължат да си мажат и да заблуждават купувачите, с тази разлика че поне в тоя случай аз съм доволна - имам си сладки нови обувчици, които вече не ми стискат толктова. Нищо чудно, че хората ходят по магазините с приятелки, приятели и някое друго мамче - за да не позволят на народа-лицемери да си развявяват противните флаговете и да парадира как всичко от магазина им ти е по мярка и ти стои страхотно....а да и те прави недействително слаб.
Това е от мен...
Мрачни дни,
намръщени физиономии и
мнооого черни мисли.

Лин

Няма коментари:

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik