сряда, 21 януари 2009 г.

"Шок, и след шока , още шок...Това е толкоз просто и логично..."


Аман, хора! Шоково е! Как ми започна седмицата? Не, извинявам се, то така приключи миналата, но аз го броя за един вид започване. Но, нека обясна какво се случи.
Значи в неделя, моя милост, с всички налични сили, които не са много, след като за пореден път стоя до 3, седна да си поправи там един разказ, че е на живот и смърт да бъде оправен като хората и изведнъж в скайп ми се включва едно момиче, което много харесва фикшъна ми по "Полумрак"(Умрете от яд, няма да го нарека "Здрач", макар на корицата на българското издание на книгата (бтв моята вчера дойде по пощата) да го пише с големи букви и всички да го наричат по този начин. Няма нищо мистично в това заглавие, както и нищо функциониращо в мозъците на хората, които са го избрали за превод - нищо лично, мое си мнение). Та, това момиче ми вика: "Хей, случайно да си пускала Дарка в друг форум, само дето си променила името на главната героиня на Емили?" И аз - НЕ!

- О-ол! Това няма да ти хареса.
- Какво е станало?
- Ами сега, няма да повярваш, но аз чета Дарк Сънсет...
- Какво?
Оказа се, че някакво момиче ми е свило разказа. Шок и ужас, нали? Защо пък точно моя разказ, дето съм си поломила пръстите да набера 186 страници? Защо не, нечий друг? Не вярвам моя да е чак толкова добър все пак! Но това не всичко - едно беше да го гепят от мен, друго да нарекат Таралин - Емили, Касандра - Александра, да преведат името на разказа като "Тъмен изгрев" и да си го припишат на себе си. Останалото си беше дума по дума моята "творба".
В първия момент въобще не можех да повярвам какво се случва. Викам си - не, не, това не е истина просто!
Сетне говорих с момичето, което си бе приписало разказа. Тя каза, че не знаела на кого е...Една нейна приятелка и го пратила на уорд формат и тя идея си нямала кой го е писал. Е, хубаво - обаче защо каза, че е твой? Това не ми го побира главата. Нито съм ядосана на това момиче, нито на приятелката и - възмутена: да, но не и ядосана. Просто не ми е ясно, след като очевидно не е твое това нещо, защо си го преписваш като такова? И още повече - защо си мислиш, че някой няма да забележи, че си откраднал нечий труд? Този разказ хората го четат от септември насам. И не са малко хора! Поне 5 човека от скайпа ми са в него, само защото харесват разказа - а, да и за да ме тормозят за нови глави (което е добре, защото има опасност да забравя какво се очаква от мен да правя оттук насетне). Беше нормално някой да забележи, че това нещо, което онова момиче е постнало всъщност не е съвсем нейно.
За пръв ме ограбват толкова жестоко - честно. Досега се случваше да налучквам предварително какво ще стане в някой сериал, ама не и подобно нещо. Сериалите - това е случайност, а това с разказа ми - баси гадната карма! Но, нека дам пример за налучкването:


От моя фик по "Свръестесвено" (чийто банер виждате по-горе) описах история за призначен влак, месеци преди да се появи епизода за призрачния КОРАБ в сериала, който беше толкова зле заснет, че нямам думи. По-добре да бяха филмирали моя скрипт - но да не се надхвърлям. Да не говорим за моята героиня Лорън, която супер много си приличаше с Бела от сериала. Моята също си беше продала душата, ествено преди да се разбере, че героинята на Крипке го е направила. А, да и моята оцеля, а тази на Крипке я убиха дяволските хрътки. Какъв е извода : Лорън побеждава живота!
Подобно нещо се случи и с разказа ми The Bitch World, който бтв в момента преправям - спокс само още три глави. Да - три, ама от най-дългите. Последната е 41 страници и трябва да я разбия на най-малко 2 глави, най-много 4.
Та, в този разказ една от героините - Касандра ( не същата като от Дарка, там беше целенасочено използването на това име, а тук стана случайно. И тази героиня се появи преди другата на Дарка) предлага на друг герой, влиятелен тип - Маркус да съсипе живота на една жена, само защото я дразни и е взела нещо ценно от нея. Прекрастно! Обаче това съм го писала края на 2007 година. И какво става 2008? В сериала - Gossip Girl Блеър кара Чък да съблазни Ванеса и да я унижтожи! Звучи ви познато, нали?
Това естествено не са кражби в пълния смисъл на думата, това е просто моя мозък, който работи няколко хода напред от този на сценаристите на тези сериали. Което е леко плашещо и наистина не ми се ще да последвам Стиви (герой от TBW) или Норки (герой от същия разказ), който само за протола - не са много приятни местенца в момента! Знам, знам - мигате, но единственото което мога да ви кажа е...продължавайте в този дух!).
Това не е всичко! Защото "всичко" никога не ми е било достатъчно! Не знам защо реших да разгледам форума, в който беше публикуван крадения ми фик, който Thank God админите бяха така добри да изтрият, когато историята така се раздуха, че замириса на гнило и умрели стършели (Пичове, идея си нямам как миришат умрелите стършели, но да кажем че описанието е доста живописно и ми харесва, така че можем само да гадеем за действителната миризма) Та, влизам в темата за книги - нали си ми е стара мания. И какво се случва - гледам едно момиче търси две книги, които аз съм чела. Викам си - егати и съвпадението! За пореден път в рамките на 24 часа мигането ми се очести. Рекох си - а, глупости, вече си въобразяваш, не може всички да ме копират, имитират или крадат. Това е нелепо, няма смисъл да го правят, че аз не съм някаква знаменитост или нещо от сорта! Точно затова реших да проверя тая история : не, че не съм знаменитост - то, това е ясно на всички, ами историята с книгите. Писах на момичето и се оказах права - видяла ги е от ТОЗИ блог! Алелуя! Оказва се, че повече хора, отколкото очаквах го четат. И после кажете, че не е шокиращо! Но нека ви събера очите още повече - хората, които четат тованещо, харесват прочетеното!? о.О Така е, че обединя болните мозъци в България - то всъщност други мозъци в България няма, така че...
Във всеки случай съм благодарна на всеки, който е отделил от времето си и седнал на прочете написаното тук. По замисъла си то не е направено, за да привлече някакво по-особено внимание, а за да може вродената ми лудост да избие на някъде. Така че, съм повече от доволна, че има кой да я сподели с мен! *hugs*
Между другото точно си качих някаква притурка за последователи, която може да видите в ляво, точно под "Добре дошли!" и стига да имате доброто желие може да се ключите към феновете на блога. Ще ми е интерестно да видя кой го следи. А, да и това чудо, доколкото видях става и анонимно... Така че...Важ си е избора!
Какво друго да споделя с вас, какво? А, да! Официално е! Барак Обама вече е в Белия дом! Стискам палци да донесе на Америка обещаната промяна. Друго официално нещо е, че си имаме нов Доктор. Намери се и номер 11, който ще замести Дейвид Тенант в сериала. Леле, Тен ще ми липсва, беше такъв як доктор, че няма просто равен. Надявам се това бледно нещо, с кофти прическа и типично weird излъчване, наречено Мат Смит да се справи добре. Защото, както каза едно момиче от LJ не можеш да съсипеш"Доктор Кой"...Това е най-добро шоу за всички времена! Но сега сценаристите са нови, целият екип е нов и както се видя и нов Доктор си имаме. Баси! И някак странно как след всяка регенерация той става все по-млад! Кефи! Аз просто като видях снимка на Мат до ТАРДИС и почнах да мигам...Леле, че той изглежда супер яко там! Естествено е същинска скойка, не че Тен не беше де...Ама тоя, направо е като ходещи мощи. И защо, защо ме кефи? Смятам го за супер сладък...А, да май знам защо - има дълга коса за чорлене! Трябва да спра с този фетиш най-накрая. Но, краят не е дошъл, така че няма спиранка!
И сега ще ви запозная с още една официална новина, този път от моя живот (че досега аз не правих ли същото?) - написах си нещото по Публицистика. Само две страници е и по-скоро бие на коментар-анализ отколкото подобние на есе, но се надявам някой хора с главно "Е" да го харесат, защото кълна се мисля за толкова много други неща, че не мога да седна да напиша нещо по-различно от създаденото. Вече няколко души, изразиха становище не само, че им харесва, но и че са на същото менине, изразено в "писаницата". Сериозно - "Е" вземи го харесай!
Почти съм готова за изпита ми по Семиотика. Остана да науча още две неща, едното от които ще направя още днес. След това ще преправям. Надявам се поне преправянето на този разказ да си струва, защото ми е малко трудно да го оценя. Колкото пъти препрочитам преправеното ми се ще да го преправя още. За това се ограничих. И другият сериозен проблем тук е, че тази история по начало не я харесвам. Не знам защо! Всички останали я обожават - и това не знам защо! Даже Кас, която не харесва всичко, се превъзнаяся по тоя разказ - отново: не знам защо! Но аз не го харесвам. Пишех го само защото другите ме караха. Ама ще видим какво ще излезе накрая! Стискайте палци да е нещо качествено...което някой няма да свие...Защото да си признаем бяха ми казали за една "приятна" жена, която го е гепила. В смисъл, че тя пише нещо свъсем различно - за тийнове, но отново има пиперливи коментари и тем подобни и ужасно много напомня на моето творение. Кас дори каза - "След като ти си спряла да пишеш твоя, оная не е знаела сега какво да прави и почнала да измисля такива глупости. Взела е хубавият ти разказ и го е съсипала, правейки своя!"
Е, явно все пак съм модел за подражание, което своегорода е ощеедна причина да започна да мигам като светофар.
Все едно - моя милост, извесна още като "се моа" (убедена съм, че не се пише така, НО не ми пука) ще продължи да преправя, да учи между другото и да дописва други сторита или да започва нови (леле, какво съм намислила - идея просто си нямате). Какъв Наполеон, какви пет лева? Да дойде той да се занимава с това, щом е толкова всестранно развит и прави по няколко неща едновременно. Чакам го с нетърпение! Хъм! Това прозвуча някак некрофилско...А, си мислех, че шоковете за тази седмица стигаха.
Това е от мен, сладури и сладурковци! Смятам да посетя нещо като шокова терапия или там както се казва. Дотогава помнете - като крадете нещо от някого, гледайте поне той да не разбере!
Х.О.Х.О.
Лина
П.П. Името на този пост идва от свободната ми интерпретация на "Борбата е безмилостно жестока" на Никола Вапцаров. В оригинал е "Разстрел, и след разстрела – червеи./Това е толкоз просто и логично...", но както се вижда аз го промених за целите на поста. Надявам, моя обичан автор да ми прости това своеволие!

Няма коментари:

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik