неделя, 14 декември 2008 г.

Ти би ли казал "Да"?

Вярваш ли в Господ,
изписан върху куршум?
Кажи "Да", за да дръпнеш спусъка...
Реших да пиша този пост, просто защото това, което научих вчера ме фрапира до такава степен, че имаше моменти, в които още мигах учестено.
Преди, знам ли няколко дни, точно около осми декември бях попаднала на една песен, по която супер много се зарибих. Flyleaf - Cassie. В началото само отгоре, отгоре се заслушвах в песента и тя не ми прави особено впечатление, ама супер много ме изкефи. Обаче след като разбрах историята, която стои зад нея, слушането и никога няма да е същото. В смисъл, че все още ме кефи, все още си я пея, на моменти даже си денся, но просто откакто знам това не е минала и минута, през която, слушайки песента да не се сетя за истинската история зад нея.
Точно преди девет години на злощастната дата 20 април 1999 година 18 годишният Ерик Харис и 17 годишния Дилън Клеболд нахлуват въоръжени в училище Columbine, намиращо се малко извън Денвън и убиват 12 свои съученици + един учител, оставяйки още 23 души тежко ранени, след което се самоубиват. Тяхното "дело" е останало в американската история като едно от най-жестоките прояви на тийнейджърски тероризъм.



Двамата отдавна са планирали да го направят, в календара им фигурира точната дата и всичко. Даже са планували да убият много повече. Искали са да сложат бомби навсякъде и да взривят Ел Ей. Но да не се отклонявам, ето линкове към клипчетата на докоменталния филм - много е натуралистичен. Представлява три части, но е разбит на 8 по четири-пет минути, обикновено пет и нещо...Гледайте го, няма да съжалявате. Там просто е обяснено всичко за случилото се!

Zero Hour:Massacre At Columbine -1
Zero Hour:Massacre At Columbine -2
Zero Hour:Massacre At Columbine -3
Zero Hour:Massacre At Columbine -4
Zero Hour:Massacre At Columbine -5
Zero Hour:Massacre At Columbine -6
Zero Hour:Massacre At Columbine -7
Zero Hour:Massacre At Columbine -8

Говерех за тази песен. Оказва се, че сред убите има момиче на име Каси. Според слуховете преди да я убият я попитали дали вярва в Господ и ако тя отговори с "Не!" са щяли да я пощадят. Тя обаче отговорила "Да!" и я убили. Не е ясно дали това е самата истина, тъй като в документалния филм не фигурира, но от своя страна там се казва, че Дилън, който по това време разговарял повече от Ерик, задавал най-различни въпроси на хората преди да ги гръмне...така че като нищо може да я попитал това. Странното беше, че веднага след като разбрах за случая, така ме жегна, че веднага издирих документалия филм и историята, за да се запозная по обстойно със случилото се... И в първия момент си казах само едно - "Аз също бих казала "Да!". Не би ми пукало дали ще ме убият, те биха го направили така или иначе...Вярата си е вяра, тя не се променя под напора на дуло, упряно до слепоочието ти. Поне така мисля аз. Не съм фанатичка, просто има неща, на които човек трябва да държи и смятам, че това е едно от тях.
Но всичко това, което се е случило е толкова фрапиращо ...Минали са 9 години, а за ония времена си е било ужасяващо. И цялата кървава баня е била в библиотеката...И никой не знае защо точно са го направили. Били са ядосани на някого или нещо подобно. Дори в началото, когато разбрали за случилото се от полицията решили, че става дума за случайни хора, а не за ученици от същото училище.
Другото, което направо ми събра очите в точка, беше това, че хората са взъняли като луди на полицията и нищо. В смисъл, че да - приемат им обажданията, но дотук - "Останете на линия, останете на линия!" Както казаха някой хора от докоменталния филм: "Децата са тези, които сами се спасиха". Никой не влезе да види какво става, да ги спре. Егати - може да са въоръжени и какво ли не, ма те все пак са двама пикльовци с разклатена психика, които трябва да бъдат спряни...Но, не никой, не го направи. Може би самите те го сториха, когато си пръснаха мозъка накрая. Не че това го показват във филма, не се и надявайте! Но пък и те сами си го казаха - Наясно сме, че няма да излезем живи от тука. Всичко е било планувано. И как въобще родителите не са се усетили не ми е ясно!
Но едно ми е интересно, натам ли върви и България? След като се избиват в Студенски град за глупости, колко му е някой ден други двама да си навият на пръста, че ще си отмъстят на всички, които са им тровели живота? То не бяха кампании, то не беше чудо, но не помагат, както се видя. Нищо не помага. Агресията я има, факт! И като чели никога няма да бъде премахната. Дали заради стресовото ежедневие, в което живеем, дали заради средата, в която сме израсли, агресията е част от всеки един от нас...Силно се надявам да не стигнем чак до такива неща, като направо да си го кажем атентат в училище. Двайнайстет души отишли си, ей така, защото някой е имал нещо против другите.
И това не е най-лошото, в един момент почваш да се питаш тия две момчета действително ли са виновни или всичко е заради очевидно някакво заболяване? Кой може да вини болен човек в крайна сметка? И отговор няма! Както няма и на въпроса : Защо се случи това и можеше ли да бъде предотвратено. Винаги може, но винаги късно го осъзнаваме!
Надявам се, ние като българи, поне веднъж да отворим очи на време и да видим какво се случва с хората около нас - с нашите деца, с нашите братя, сестри, братовчеди. Да прозрем, че зад всяко "Добре съм!" се крие само още един проблем, който ние не искаме да видим и затова се задоволяваме с чутото. И докато си затваряме очите ще е така...Невинни хора ще губят живота си, поради глупава причина, а ние ще се вайкаме как ли е станало това? Хората ще има да пишат песни за невинните, ние ще има още да си затваряме очите и музиката ще звучи насвякъде...
Do you believe in God - Вярваш ли в Господ,
Written on the bullet - изписан върху куршум?
Say yes to pull the trigger - Кажи да, за да тръпнеш спусъка...
Do you believe in God - Вяравш ли в Господ,

Written on the bullet - изписан върху куршум?
And Cassie pulled the trigger - И КАСИ дръпна спусъка...
Do you believe in God - Вярваш ли в Господ...
Do you believe in God - Вярваш ли в Господ...
Do you believe in God - Вярваш ли в Господ...
And I will pull the trigger - И АЗ ще тръпна спусъка...
Аз знам отговора за себе си, а вие бихте ли казали "Да"?

1 коментар:

Jane V. каза...

Права си вярата си е вяра, но при някои хора липсва. Аз лично все още се питам вярваща ли съм или не и така и не мога да реша.
Не съм много сигурна, но мисля, че след като са убили Каси са задали този въпрос на още едно момиче и то също е отговорило с да.

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik